SYNOPS
HALALABAD BLUES
Et melodrama om et sammenstød
Kari er en af disse, lidt hårdtslående, selvstændige single piger der er vant til klare sig selv, bestemme selv og styre rundt med andre - sikkert osse de mænd hun har kendt.
Hun er fotograf. Stift fokuseret på honoraret laver
hun pack-shots, ugebladsbilleder, o.lign., men hun har osse sit eget projekt, en fotobog
med mennesker. Således møder hun Cengiz, en ung tyrker.
Under fotoarbejdet i Cengiz’ familiebutik opstår en erotisk
gnist mellem dem. Men da Cengiz fortæller at han er gift og har 2 børn skal Kari ikke i nærkontakt
overhovedet. Det kommer hun dog, for Cengiz’ forførermetode er noget anderledes
end hun er vant til. I modsætning til Kari ser Cengiz ingen problemer i et
forhold.
Cengiz’ kone Yasemin er i Tyrkiet for at hjælpe med at passe
Cengiz’ syge far. Han bor hos sin onkel, tante, farmor, fætter og kusine.
Karis veninde Merete er brevkasseredaktør på et dameblad -
et job hun hader. Meretes begejstring for Karis forhold til Cengiz er til at
overse. Hun har nemlig sine egne erfaringer med en tyrkisk kæreste, og de har
ikke efterladt hende imponeret.
Forelskelsen blomstrer mellem Kari og Cengiz, men vil de
virkelig have hinanden? Begge er i besiddelse af stor dobbeltmoral, og de har
stigende konfrontationer, om muslimsk adfærd kontra dansk og indvandrernes
holdning til og omgang med det samfund de nu er kommet til. Kari bliver,
modstræbende, tvunget ud i at forholde
sig til disse ting.
Cengiz rejser pludselig til Tyrkiet hvor hans far er døende.
Imens han er væk lever de i høj grad hver deres liv. For Cengiz’ vedkommende
sammen med familien og mændene i tehuset. Samlivet med hans kone har sine gode
og dårlige dage som alle andre forhold - bortset fra at Yasemin er vred over
hans forhold til denne ”danske luder”. Hun ved det altså uden at nogen har
fortalt hende det. For Karis vedkommende er projektet hendes fotobog, samt at
få Cengiz ud af systemet. Men da han en dag igen står foran hendes dør, kan hun
ikke sige nej.
Efter sin fars død må Cengiz ordne sine familiære forhold og
familien presser på. Yasemin, nu gravid, og sønnerne må tilbage til Danmark.
Selvom Kari hele tiden har kendt til Cengiz’ familieforhold, kommer det alligevel som et chok, da han fortæller hende at nu kommer Yasemin. Det kommer til et opgør på flere planer.
Cengiz´ fætter Tufan
er driftig. Foruden at have en veludviklet sans for kvinder, har han
forretninger kørende med pakistaneren Kabir. Yderligere ligger han i med Kabirs
smukke søster Sobia. Dette bliver fatalt. Pludselig er hans liv i fare, og som
følge af familieskabets tætte karakter er Cengiz automatisk involveret. Som
følge af Karis svaghed for Cengiz blir hun det osse - og blir dermed for altid skæbnebundet til hans familie.
SYNOPS
HALALABAD BLUES
Et melodrama om et sammenstød
Kari er en af disse, lidt hårdtslående, selvstændige single piger der er vant til klare sig selv, bestemme selv og styre rundt med andre - sikkert osse de mænd hun har kendt.
Hun er fotograf. Stift fokuseret på honoraret laver hun
pack-shots, ugebladsbilleder,
o.lign., men hun har osse sit eget
projekt, en fotobog med mennesker. Således møder hun
Cengiz, en ung tyrker.
Under fotoarbejdet i Cengiz’ familiebutik opstår en erotisk gnist mellem dem. Men da Cengiz
fortæller at han er gift og har 2 børn
skal Kari ikke i nærkontakt overhovedet. Det kommer
hun dog, for Cengiz’ forførermetode er noget anderledes end hun er vant
til. I modsætning til Kari ser Cengiz ingen problemer
i et forhold.
Cengiz’ kone Yasemin er i Tyrkiet for at hjælpe med at passe Cengiz’ syge far. Han bor hos sin
onkel, tante, farmor, fætter og kusine.
Karis veninde Merete er brevkasseredaktør på et dameblad - et job hun hader. Meretes
begejstring for Karis forhold til Cengiz er til at overse. Hun har nemlig sine egne erfaringer med en tyrkisk kæreste, og de har
ikke efterladt hende imponeret.
Forelskelsen blomstrer mellem Kari og Cengiz, men vil de virkelig have hinanden? Begge er i
besiddelse af stor dobbeltmoral, og de har stigende konfrontationer, om muslimsk adfærd kontra dansk og
indvandrernes holdning til og omgang med det samfund de nu er kommet til. Kari bliver, modstræbende, tvunget ud i at forholde sig til disse ting.
Cengiz rejser pludselig til Tyrkiet hvor hans far er døende.
Imens han er væk lever de i høj grad hver deres liv. For Cengiz’ vedkommende
sammen med familien og mændene i tehuset. Samlivet med hans kone har sine gode
og dårlige dage som alle andre forhold - bortset fra at Yasemin er vred over
hans forhold til denne ”danske luder”. Hun ved det altså uden at nogen har
fortalt hende det. For Karis vedkommende er projektet hendes fotobog, samt at
få Cengiz ud af systemet. Men da han en dag igen står foran hendes dør, kan hun
ikke sige nej.
Efter sin fars død må Cengiz ordne sine familiære forhold og
familien presser på. Yasemin, nu gravid, og sønnerne må tilbage til Danmark.
Selvom Kari hele tiden har kendt til Cengiz’ familieforhold, kommer det alligevel som et chok, da han fortæller hende at nu kommer Yasemin. Det kommer til et opgør på flere planer.
Cengiz´ fætter Tufan
er driftig. Foruden at have en veludviklet sans for kvinder, har han
forretninger kørende med pakistaneren Kabir. Yderligere ligger han i med Kabirs
smukke søster Sobia. Dette bliver fatalt. Pludselig er hans liv i fare, og som
følge af familieskabets tætte karakter er Cengiz automatisk involveret. Som
følge af Karis svaghed for Cengiz blir hun det osse - og blir dermed for altid skæbnebundet til hans familie.